Montage (2010- ). I was interested in relationships, bondings and conflicts between people. I used for that DSLR camera and computer softwares. I collected pictoral patterns, and structures on purpose. Then I used these photos made independently in different places and time to combine them, making a whole new meaning for them. I tried to show emotions and feelings through my photos, and not just a concrete moment of the reality.

My photos have no purposes or messages, but I'm very happy if they can reach someone. They don't have titles either, because it's more interesting what do the photos mean to the people, so giving titles to the works is up to them. I don't want to affect them in any way. I'm glad if I can make people think through my photos. I don't want to evoke bad feelings at all, more like hold a mirror to them. Maybe they can see themselves in my works, but if not, it's also not wrong.

Montázs (2010 - )


"...Olyan halmazt alkotnak _hsam_fotói, amiből, ha egyetlen darabot a többitől elválasztva vizsgálunk, óhatalanul fals eredményre jutunk. A képeit nézegetve nem könnyű eldönteni, hogy mindennapi életünk abszurditásáról, vagy abszurd életünk mindennapjairól van-e szó. Megeshet az is, hogy így akar tisztelegni a múlt század hetvenes éveinek "duplaexpós" avantgardja előtt. (ha még tudja valaki, ki az a Török László...) Meglehet, hogy a valamennyiünkben ott rejtőző jó és rossz örök kettőssége, vagy a valóság és a képzelet félelmetes ellentmondása izgatja. Ha valaki e talányos és zavaros mondatok után még nem menekült el, mondjuk a Blikk társkereső oldalára és tényleg izgatja, mi is az az abszurd, akkor tudom ajánlani a 100 éve született mester, Örkény István írását a témában. Nincs nála jobb. Tény, hogy hsam képeinek igen magas a tetszési indexe, ezért biztos, hogy a rajongók átka zúdul a rám a következő mondatért: még az is megfordult a fejemben, hogy a szerző tán csendben mosolyog magában, rajtunk egyszerű nézőkön, hogy megpróbáljuk megfejteni a lehetetlent. De ácsi! Én tudom, hogy ezeket a képeket komolyan gondolja. Abból tudom, hogy ebben a csokorban jópár igencsak ütős, maradandó képet láttam. Mivel címek nincsenek, kénytelen vagyok a magam cimkéivel jelezni őket. Szóval: Nyelvöltős, Befőttes, Cigis kétarcú, Páros- borotválkozós, Metrós, hogy csak néhányat mondjak. ..." 

Horváth Péter https://fotovilag.hu/cikk/292/Kepertekleles_2012._06._13.


"Sajátosan morbid, már-már bunueli hsam legújabb képeinek szürrealitása. Mitől van ez? Szorongás bukkan elő mindenütt a csábosan lágy és meleg tónusok alól. Íme, a buborékok rétege mögül is mintha Bunuel és Dali híres andalúziai játszadozásaira történne célzás. A fakturálisan feloldódni kész irrealitást horgonyként tartja vissza a cseppek realitása. Ügyes! Fotóból generált képeknél ez teljesen hiteles játék. Mindez természetesen beleérzés, a nézőé, jelen esetben az enyém, de okom rá cáfolhatatlan. Elgondolkodtató, hogy hsam domináns formátum választása 16:9, ami, ugye, maga is a film, a HD formátumú video felé mutat. Mi készül itt? Érzéken túli révületbe esve várom. Szorongok a klotyó infernális padlójára nyomva, ideglő ujjaimból kinő az ideglő hamu."

Dozvald János https://www.fotovilag.hu/cikk/157/Kepertekeles_2011._02._3.


© 2023 Hegyes Sándor
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el